woensdag 18 september 2013

DIY kop-schotel etagère

Heej,
 
vandaag heb ik een héle leuke DIY voor jullie!! De titel verklapt het eigenlijk al: ik ga jullie vandaag laten zien hoe je een kop-schotel etagère kunt maken!! Lees gauw verder als je wilt weten hoe!!
 

 
Een kop-schotel etagère ziet er niet alleen super chiq en duur uit, het is ook nog eens super simpel te maken!! Je hebt de volgende dingen nodig:
 
- minimaal 2 kopjes
- minimaal 2 schotels van verschillende formaten (een grote en een       
  kleine)
- seconde lijm of een andere sterke lijm
- eventueel latex handschoenen om je handen te beschermen tegen de
  de secondelijm
- een ondergrond die vies mag worden
 
 
Wat je eerst doet is de benodigdheden bij elkaar zoeken en neerleggen op een ondergrond die vies mag worden. De ondergrond wordt niet per sé vies, maar voor het geval je met de lijm morst is het wel handig als je een oude ondergrond hebt. Je moeder is denk ik niet zo blij als je het op haar mooie tafel of op de vloer doet!! Het veiligst is eigenlijk buiten op de stenen. Maar een papiertje op je werkblad is ook al voldoende.
 
Dan is het belangrijk om de kopjes en schoteltjes goed schoon te maken. Het gaat hier voornamelijk om de delen waar de kopjes en schotels op elkaar vast komen te zitten. Dus de onder en bovenkant van de kopjes en schotels. Dit doe je zodat alles vetvrij is en de lijm beter hecht. Je kunt ze gewoon schoonmaken met een beetje water en eventueel zeep. Het hoeft niet perfect, als het maar niet onder het stof en vettigheid zit.
 
Nu gaan we écht beginnen!! Leg je etagère alvast neer hoe je hem wilt hebben. Denk daarbij aan de volgende punten:
 
- welke kant moeten de oortjes van de kopjes opstaan??
- welk kopje wil ik bovenop??
 
 
Ik heb gekozen voor servies met een gouden randje. Het staat erg chiq en het is super mooi!!
 
Nu je deze dingen bepaalt hebt kun je gaan lijmen. Breng een beetje (seconde)lijm aan op de onderkant van een kopje en plaats die op de gewenste plek op het grootste schoteltje. Druk dit even stevig aan en houd het ook even stevig aangedrukt. Zo weet je zeker dat het goed vast zit.
 
 
Nu breng je en beetje lijm aan op de bovenkant van het kopje en plaats je het kleinste schoteltje erop. Weer even stevig aandrukken.
 
 
Als je een drielaags etagère wilt herhaal je de vorige stap nog een keer. Ik maak een eenlaags etagère en ga nu het laatste kopje erop lijmen. Hiervoor doe je wat lijm op de onderkant van je kopje en plaats je hem op het bovenste schoteltje. Weer even stevig aandrukken en klaar is je etagère!!
 
 
Simpel toch?? Laat de boel nog wel even een half uurtje (minstens) uitharden voordat je er vanalles op gaat zetten.
 
Je kunt je etagère voor vanalles en nog wat gebruiken!!
 
Ik hoop dat deze DIY duidelijk was!! Ga jij deze etagère ook maken?? Mail me dan een foto!! Kijk bij 'Contact' voor mijn E-mail adres. Ik vind het hartstikke leuk om al jullie etagères te bekijken!!
 
xxx Sanne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten