donderdag 4 oktober 2012

Het bewaren van make-up

Hooi,

waarschijnlijk bewaar je je make-up op je kamer in een bakje, laadje of kastje. Daar is helemaal niks mis mee hoor, maar het kan beter!! Hier een aantal tips.

1. Zorg ervoor dat je make-up (hieronder versta ik ook nagellak) niet in de zon bewaard. Hierdoor gaat de houdbaarheid van het product namelijk sneller achteruit dan wanneer je het in de schaduw bewaart. Want ja, ook make-up kan bederven!! 

2. Bewaar je make-up op een droge, koele plek. Bijvoorbeeld in een donkere doos op een plek in je kamer waar geen of haast geen zon komt Een beetje licht kan geen kwaad, maar het moet niet gaan bakken in de zon.

3. Waar iedereen al weleens van gehoord heeft is dat je je make-up in de koelkast moet bewaren. Ikzelf doe dit niet, want ik weet zeker dat mijn moeder daar niet zo blij mee is. Maar het is een hele geschikte plek om bijvoorbeeld je nagellak te bewaren. Ik hoor je nu al denken: ''Maar de koelkast is toch ook vochtig?? En je mag je make-up toch niet op vochtige plekken bewaren??" Daar hebben jullie gelijk in ja. Maar bij de koelkast ligt het net weer anders. Het is in de koelkast namelijk koel en in de badkamer warm. Dat is het verschil.

Oke, dit waren misschien niet super veel tips. Maar wel een aantal nuttige. Ik voer ze zelf niet allemaal uit, maar sommigen van jullie wel.

Laat in de comments weten hoe jij je make-up bewaard en of je nog tips hebt voor anderen.

xxx Sanne

1 opmerking:

  1. ik bewaar het in een bak boven em kast is dat oke??
    En op die bak schijnt licht niet van de zon maar van de lamp is dat hetzelfde en is dat goed??????
    Xxx youssi

    BeantwoordenVerwijderen